For best experience please turn on javascript and use a modern browser!
You are using a browser that is no longer supported by Microsoft. Please upgrade your browser. The site may not present itself correctly if you continue browsing.
Media zijn voor ons als wat water is voor vissen: we leven niet met media maar in media. Want leven mét media suggereert dat we ook kunnen leven zónder media. Dat is een illusie.
Leven in media | Mark Deuze

Er is genoeg in de alomtegenwoordige media in ons leven om je zorgen over te maken: filterbubbels, surveillance en het einde van privacy, smartphoneverslaving en media hypes. In dit boek verschuift de focus van wat media met ons doen naar wat wij zelf in media kunnen doen. Hoe kunnen we bewust omgaan met het maken en consumeren van media, en daarbij betere (en mooiere) verhalen over onszelf en de wereld om ons heen vertellen?

We zijn niet willoos aan media overgeleverd en verliezen niet door media — gaandeweg — onze eigenheid als mensen. De vraag is niet of deze versmelting van media en leven goed of slecht voor ons is. De vraag is, wat we met ons leven in media gaan doen.

Mark Deuze biedt in dit boek zowel een kritische als creatieve kijk op ons leven in media.

Leven in media

  • Mark Deuze
  • Amsterdam University Press, Amsterdam 2017
  • ISBN: 978 94 6298 695 4