You are using a browser that is no longer supported by Microsoft. Please upgrade your browser. The site may not present itself correctly if you continue browsing.
Kleinzeer - Nadia de Vries

Jaren later werd ze gediagnosticeerd met een stemmingsstoornis, maar ditmaal stonden er geen bakjes aardbeien naast haar bed. Vanuit persoonlijke interesse en ervaring als ernstig zieke aspirant-zelfmoordenaar, wetenschapper, schrijver en dichter onderzoekt Nadia de Vries in Kleinzeer wat ziekte betekent voor iemands identiteit. Met een krachtige stem en een poëtische blik laat ze zien wat er zich afspeelt in het hoofd van de gekwelden, en hoe de wereld op haar beurt kijkt naar mensen die afwijken. Wat zegt die blik over medeleven, menselijkheid en ieders recht op een eigen plek hebben in de wereld?

Kleinzeer is veel meer dan een persoonlijk verhaal, maar ook een verkenning van hoe de samenleving omgaat met haar zwakkeren.

Nadia de Vries is als cultuurwetenschapper verbonden aan de Universiteit van Amsterdam. Daarnaast is zij dichter en essayist. Ze schreef eerder de Engelstalige dichtbundel Dark Hour (Dostoyevsky Wannabe, 2018) en veroverde daarmee internationale podia. Werk van haar werd vertaald in het Duits, Lets, Pools en Roemeens. Ze trad op in onder andere Londen, New York en Los Angeles.

Publicatiegegevens

Titel: Kleinzeer. De onzichtbare wereld van ziekte.
Auteur: Nadia de Vries
Uitgeverij: Pluim (Amsterdam/Antwerpen)